Here we go…

We kunnen vandaag heerlijk rustig aan doen. We vliegen vanaf Eindhoven Airport met Transavia naar Stockholm en onze vlucht vertrekt pas om 18.00 uur. Reden temeer om uit te slapen en nog even maximale rust te pakken. We komen naar verwachting rond 20.00 uur in Stockholm aan en zullen dan nog met de huurauto naar Sundsvall moeten rijden waar we 1 nacht in een hotel verblijven. De rit naar Sundsvall is bijna 400 kilometer dus daar zullen we naar verwachting pas rond 1.00 uur aankomen.

Nou dat uitslapen is niet bepaald gelukt. Zullen de zenuwen wel zijn. Om 14.30 uur laden we de auto vol met onze 100 kg bagage verdeeld over 5 koffers. Inclusief het gebruik van de achterbank past de bagage er net allemaal in. We hebben een parkeerplek bij EazzyPark gereserveerd, 100 meter lopen naar de vertrekhal van Eindhoven Airport. Gelukkig blijft het leuren met koffers dus tot een minimum beperkt. De mannen van EazzyPark waren overigens zo vriendelijk om even te helpen onze bagage naar Eindhoven Airport te brengen aangezien we naast die 5 koffers ook nog 2 rugzakken bij ons hadden.

Het inchecken verloopt prima, in totaal waren we een halve kilo onder het maximaal toegestane gewicht gebleven (we hadden 100 kilo ruimbagage bijgeboekt). Door de security, snel nog een tweetal flessen sterke drank gekocht en nu wachten tot we kunnen boarden. Toen de gate bekend werd gemaakt waarvan onze vlucht zou vertrekken werd tevens bekend dat we 10 minuten vertraging zouden hebben. De  vlucht naar Stockholm duurde uiteindelijk maar 1 uur en 35 minuten dus daarmee werd de vertraging opgelost. Snel onze koffers ophalen en naar de bushalte voor de bus naar de car rental.

Bij de verhuurbalie van Hertz werden we door dezelfde jongeman geholpen als in maart. We hadden een Volvo XC70 besteld maar helaas kwamen we tot de ontdekking dat Hertz dit model helemaal niet (meer) in haar wagenpark heeft. Dus in plaats van een stationwagon kregen we nu een Volvo S60 (Sedan) mee. In eerste instantie waren we hier niet blij mee gezien de hoeveelheid bagage die we bij ons hadden maar als we iets anders wilden dan moesten we bijbetalen en dat wilden we niet. De huurauto was immers al duur genoeg. We hebben er even over gediscussieerd maar de medewerker van Hertz wilde geen kant op. We besloten na onze reis wel een klacht in te dienen bij Expedia (waar we geboekt hebben) aangezien op hun site aangegeven werd dat we een XC70 konden boeken wat gewoon niet waar bleek te zijn. Met wat passen en meten kregen we uiteindelijk al onze koffers mee. Om 21.30 uur waren we uiteindelijk onderweg naar Sundsvall.

De rit naar Sundsvall (over de E4) verliep voorspoedig (het is tenslotte 1 lange rechte weg) en om 00.40 uur kwamen we aan bij het Quality Hotel. We hadden een kamer op de 8e verdieping die netjes en schoon was. Niets mis mee. We hebben ons even opgefrist en zijn direct naar bed gegaan. Morgen hebben we een lange dag voor de boeg. We moeten om 10.00 uur bij het huis zijn (en dat is nog zeker 1,5 uur rijden) en na de controle voor de oplevering moeten we nog op en neer naar de Makelaar in Asele (200 km enkele reis vanuit het huis) en op de terugweg moeten we nog boodschappen doen in Solleftea zodat we een goed gevulde koelkast hebben voor de komende dagen. De overdracht komt nu echt dichtbij. We zijn blij om weer in Zweden te zijn…..